کتاب قصه های شاهنامه

خرید مجموعه کامل کتاب قصه های شاهنامه با 10 درصد تخفیف

خرید مجموعه کامل کتاب قصه های شاهنامه

کتاب قصه های شاهنامه

خرید مجموعه کامل کتاب قصه های شاهنامه با 10 درصد تخفیف

نویسنده انتشارات رده سنی
بازآفرینی: جمعی از نویسندگان
تعداد جلد: 12 جلد
سایز: رقعی
جلد: شومیز
رده سنی کتاب
رده سنی: 12+ سال
دسته بندی: کتاب نوجوان
گروه سنی: ج ، د ، ه

لیست کتاب‌ها

خرید کتاب قصه های شاهنامه 1: ضحاک بنده ابليس از نشر افق

کتاب قصه های شاهنامه 1

ضحاک بنده ابليس

این کتاب ماجرای ضحاک، فرمانروای پلید و خونریز یکی از پادشاهان شاهنامه را روایت می‌کند.

خرید کتاب قصه های شاهنامه 3: اسفندیار رویین تن از نشر افق

کتاب قصه های شاهنامه 3

اسفندیار رویین تن

این کتاب داستانِ اسفندیار رویین تن یکی از پهلوانان شاهنامه است.

خرید کتاب قصه های شاهنامه 5: بيژن و منيژه از نشر افق

کتاب قصه های شاهنامه 5

بيژن و منيژه

این کتاب داستانِ بیژن و منیژه، داستانی عاشقانه از شاهنامه است.

خرید کتاب قصه های شاهنامه 7: گردآفريد نشر افق

کتاب قصه های شاهنامه 7

گردآفريد

این کتاب داستانِ گردآفرید از زنان پهلوان و جنگاوران شاهنامه است.

خرید کتاب قصه های شاهنامه 8: رستم و سهراب نشر افق

کتاب قصه های شاهنامه 8

رستم و سهراب

این کتاب داستانِ رستم و سهراب، دو پهلوان نامی شاهنامه و سرنوشت غم انگیزشان است.

خرید کتاب قصه های شاهنامه 9: سياوش نشر افق

کتاب قصه های شاهنامه 9

سياوش

این کتاب داستانِ سیاوش یکی از پهلوانان شاهنامه و گذر او از آتش است.

خرید کتاب قصه های شاهنامه 11: ايرج نشر افق

کتاب قصه های شاهنامه 11

ايرج

این کتاب داستانِ ایرج از پهلوانان شاهنامه و یکی از پسران فریدون است.

ازآنجایی‌که شعر کتاب شاهنامه برای کودکان سنگین و نامفهوم است، قصه های شاهنامه برای کودکان در مجموعه کتاب‌هایی بسیار جذاب توسط انتشارات مختلف در ایران چاپ و منتشر می‌شوند. ازجمله بهترین نمونه‌های کتاب شاهنامه کودکان می‌توان به مجموعه ۱۲ جلدی کتاب قصه های شاهنامه انتشارات افق، کتاب قصه های تصویری از شاهنامه انتشارات قدیانی و کتاب قصه های شاهنامه پازلی انتشارات آریانوین اشاره کرد. این نمونه کتابهای شاهنامه برای کودکان، به‌عنوان کتاب شاهنامه برای کودکان زیر 7 سال تا رده سنی نوجوانان مناسب هستند.

علاوه‌بر کتاب شاهنامه کودک، یک پیشنهاد جذاب دیگر داستان های هزار و یک شب برای کودکان است. این مجموعه کتاب خواندنی، داستان‌های معروف هزارویک شب را در ۱۰ جلد به‌صورت تصویری و با زبانی بسیار شیرین و ساده برای کودکان روایت می‌کند. امکان خرید کتاب قصه های شاهنامه برای کودکان و خرید داستان‌های هزارویک شب برای کودکان در فروشگاه بادبادک فراهم شده است.

معرفی بهترین نمونه‌های کتاب شاهنامه برای کودکان

نویسندگان و انتشارات مختلفی دست به بازنویسی و تصویرسازی داستانهای شاهنامه برای کودکان زده‌اند. در این میان برخی از کتاب‌ها به‌عنوان بهترین کتاب شاهنامه برای کودکان و نوجوانان معرفی می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کتاب قصه های شاهنامه از نشر افق

کتاب قصه های شاهنامه در ۱۲ جلد به قلم آتوسا صالحی از نشر افق، اقدام به بازآفرینی متن شاهنامه برای کودکان کرده است. در این مجموعه کتاب داستان های شاهنامه برای کودکان، نویسنده تلاش کرده است تا با زبانی بسیار ساده و روان، قصه قهرمانان شاهنامه را برای کودکان بازگو کند.

کتاب قصه های تصویری از شاهنامه از نشر قدیانی

ازآنجایی‌که متن شاهنامه خوانی برای کودکان کمی دشوار است، در مجموعه کتاب قصه های تصویری از شاهنامه، به قلم حسین فتاحی و تصویرگری چند تن از برترین تصویرگران، داستان شاهنامه برای کودکان تصویری روایت می‌شود. تصاویر جذاب و متنوع نه‌تنها توجه مخاطبین را جلب می‌کند، بلکه تاثیر داستان شاهنامه برای کودکان را بیشتر می‌کند.

کتاب قصه های شاهنامه پازلی از نشر آریانوین

کتاب قصه های تصویری از شاهنامه از نشر آریانوین به‌صورت پازلی (در یک سمت داستان و در سمت دیگر کتاب پازل ۹ تکه مربوط به آن داستان) منتشر شده است.  این مجموعه برای گروه سنی بالای ۵ سال نوشته شده و بهترین کتاب شاهنامه برای کودکان زیر ۷ سال محسوب می‌شود. این کتاب با قابلیت جداسازی و سرهم کردن، علاوه‌بر آشنایی کودکان با شاهنامه، به بهبود مهارت‌های فردی مانند: مهارت دست‌ورزی و افزایش تمرکز کودکان کمک می‌کند.

در کنار خرید کتاب شاهنامه برای کودکان، خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه کتاب جذاب به قلم مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک ایران، در ۸ جلد داستان‌هایی عبرت‌آموز و جذاب را برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند.

ارزش‌های مثبت قصه های شاهنامه برای کودکان

قصه های شاهنامه به‌عنوان یک اثر ادبی ایرانی باارزش فرهنگی و تاریخی، برای کودکان ارزش‌های مثبت متعددی را به همراه دارد. ازجمله این ارزش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران
  • آموزش ارزش‌های اخلاقی و حماسی
  • تقویت ذهنی و پرورش خلاقیت
  • توسعه مهارت‌های زبانی
  • تشویق به کتاب‌خوانی

کتاب شاهنامه یک ارزش ملی، تاریخی و فرهنگی ایرانی محسوب می‌شود؛ بنابراین تهیه و خواندن کتاب داستانهای شاهنامه برای کودکان جزو الزامات است. بعد از آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب شاهنامه و ارزش‌های فرهنگی ایرانی، خواندن کتاب‌هایی مانند بهترین رمان های کلاسیک برای نوجوانان را نیز پیشنهاد می‌کنیم. با خواندن این کتاب‌ها، نوجوانان با فرهنگ ادبیات جهانی آشنایی پیدا می‌کنند و ارزش‌های واقعی زندگی را درک خواهند کرد.

خطاب به والدین؛ چرا خرید کتاب شاهنامه برای کودکان ارزش محسوب می‌شود؟

والدین عزیز! کتاب شاهنامه فردوسی، برجسته‌ترین اثر فرهنگی و ادبی ایران است و هر فرد ایرانی باید این کتاب را بخواند؛ بنابراین هیچ تردیدی برای خرید کتاب شاهنامه برای کودکان باقی نمی‌ماند. بااین‌حال، برای این که بیشتر قانع شوید، موارد زیر را به‌عنوان دلیل خرید کتاب قصه های شاهنامه برای کودکان در نظر بگیرید:

  • آشنایی عمیق با مفاهیم ادبی فارسی
  • آشنایی با شخصیت‌های اساطیری
  • پرورش قوه تخیل و رویاپردازی کودکان
  • گسترش دایره لغات
  • تقویت مهارت روخوانی و نوشتن

اگر می‌خواهید فرزندتان با شخصیت‌های بزرگی مانند رستم، سهراب، اسفندیار و داستان‌های جذاب مانند زال و سیمرغ آشنا شود، همین حالا برای خرید اینترنتی کتاب شاهنامه برای کودکان اقدام کنید. علاوه‌بر شاهنامه کوتاه برای کودکان، معروف ترین شعر پروین اعتصامی کوتاه را برای فرزند خود خریداری کنید. در این مجموعه شعرهای پروین اعتصامی به‌صورت مصور برای کودکان روایت شده است.

خرید اینترنتی کتاب شاهنامه برای کودکان از فروشگاه بادبادک

آشنایی با شخصیت‌های حماسی شاهنامه و ادبیات شکوهمند فارسی، یکی از الزامات برای هر ایرانی است؛ بنابراین همین حالا دست‌به‌کار شوید و نسبت به خرید کتاب شاهنامه برای کودکان اقدام کنید. در این صفحه امکان بررسی قیمت کتاب شاهنامه برای کودکان از انتشارات و نویسندگان مختلف فراهم شده است. شما عزیزان می‌توانید بعد از بررسی قیمت کتاب شاهنامه برای کودکان با ویژگی‌های متفاوت در همین صفحه، بهترین کتاب شاهنامه برای کودکان را متناسب با سلیقه خود و فرزندتان انتخاب کنید.

علاوه‌بر مجموعه داستانهای شاهنامه برای کودکان، از کتاب قصه های تصویری از منطق الطیر نیز غافل نشوید. در این مجموعه داستان‌های جذاب و خواندنی منطق‌الطیر، به‌صورت تصویری و بسیار جذاب برای کودکان به تصویر کشیده است و کودکان از خواندن آن بسیار لذت می‌برند.

درباره نویسندگان

آتوسا صالحی
آتوسا صالحی

آتوسا صالحی شاعر، نویسنده، مترجم و ویراستار کتاب‌های کودکان و نوجوانان، سال ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. او از سال ۱۳۶۹ فعالیت حرفه‌ای خود را با مجله سروش نوجوان آغاز کرد و بعدها با نشریه‌هایی چون مجله همشهری، هفته‌نامه و روزنامه آفتابگردان، روزنامه شرق و ایران همکاری کرد.

حسین فتاحی
حسین فتاحی

حسین فتاحی، نویسنده ایرانی، در سال ۱۳۳۶ در شهر یزد متولد شد. او حدود ۴ دهه از عمر خود را صرف تالیف آثار ادبی برای کودکان و نوجوانان کرده است. حسین فتاحی متون کهن ادبی از جمله قصه‌های شاهنامه، سمک عیار، قصه‌های مثنوی و قصه‌های هزار و یک شب برای کودکان را بازنویسی کرده است.

مهدی مردانی
مهدی مردانی

مهدی مردانی در سال ۱۳۵۷ در قزوین متولد شد و او را بیشتر با غزل‌هایش می‌شناسند. عمده فعالیت مهدی مردانی در زمینه شعر کودک و نوجوان، شعر اجتماعی و شعر آیینی است. او تقریبا ۱۰ سال است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان قزوین به‌عنوان کارشناس ادبی فعالیت می‌کند.

پاسخ به سوالات پرتکرار شما

1کتاب قصه های شاهنامه نشر افق برای چه گروه سنی مناسب است؟

این مجموعه 12 جلدی برای گروه سنی نوجوان مناسب است.

سایر کتاب های ادبیات کهن برای نوجوانان

دسترسی سریع
خرید مجموعه
همه چیز از کودکی شروع می شود
logo-samandehi

©کلیه حقوق این وبسایت متعلق به بادبادک است.